با معماران عصر دیجیتال اندیشه های مایکل پورتر 10 ص
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 10
با معماران عصر دیجیتال اندیشه های مایکل پورتر
به راهبرد هزینه برمی گردیم. آیا راهبرد پیشروبودن در هزینه هیچگونه ریسکی دربرندارد؟- البته پیشرو بودن در هزینه فشارهای شدید بر شرکت جهت حفظ موقعیت خود می آورد. این امر به معنای سرمایه گذاری مجدد در تجهیزات مدرن، به دورریختن دارائیهای مستهلک، اجتناب از افزایش خطوط تولید و هوشیار بودن نسبت به پیشرفتهای فناوری است.- می توانید مثالی در این زمینه بزنید؟- نمونه کلاسیک آن شرکت فورد در دهه 1920 است که با کاستن از مدلها و گونه های مختلف، تجهیزات خودکار پیشرفته و تلاش برای دستیابی به کاهش هزینه ازطریق آموزش به نوعی پیشرو بودن غیرقابل انکار در هزینه دست نیافته بود. وقتی تمایل مشتریان به پرداخت بهای بیشتر برای داشتن خودرو با ویژگیهای بیشتر پدید آمد، شرکت جنرال موتورز با راه اندازی خط کاملی از مدلها خود را برای بهره برداری از این تحول آماده کرد، اما باتوجه به انعطاف ناپذیری که به دلیل سرمایه گذاریهای سنگین جهت به حداقل رساندن هزینه یک مدل قدیمی انجام گرفته بود، شرکت فورد با هزینه های بسیاری جهت تعدیل مجدد راهبرد روبرو شد.- خطرات ناشی از راهبرد تمایز چیست؟- یک شرکت ممکن است به تمایز دست یابد، با این حال، تمایزیافتگی معمولا تفاوت قیمت را نیز به همان اندازه حفظ خواهدکرد. پس اگر درنتیجه تغییرات فناوری یا صرفا عدم توجه، هزینه شرکت تمایزیافته بیش از حد افزایش یابد ممکن است شرکت کم هزینه در موقعیتی قرارگیرد که قادر به اعمال بیشترین فشار بر حریف باشد.- شما برای راهبردهای رقابتی، دو رویکرد تهاجمی و دفاعی را قائل هستید. بیشتر توضیح دهید.-یک راهبرد رقابتی موثر ممکن است باعث ایجاد نوعی اقدام دفاعی یا تهاجمی جهت تثبیت موقعیت شرکت درمقابل پنج عامل رقابتی گردد. در رویکرد دفاعی، می توان راهبرد را به عنوان فرایندی در ایجاد سیستم دفاعی در مقابل عوامل رقابتی یا یافتن موقعیتهایی در درون صنعت تعریف کرد. در رویکرد تهاجمی هدف از به کارگیری راهبرد، نه تنها مقابله با عوامل رقابتی، بلکه اعمال تغییراتی در منشا این عوامل است.- جایگاه راهبرد رقابت بین المللی کجاست؟- رقابت بین المللی به یکی از مهمترین موضوعهایی تبدیل شده است که امروزه شرکتها وحکومتها با آن مواجه هستند. از دهه 1960 که تجارت بین المللی انفجارگونه در اثر سرمایه گذاری خارجی رشد خود را آغاز کرد، رقابت بین المللی یک ضرورت شده است. راهبرد بین المللی البته موضوعی است با قلمرو جغرافیایی. تجزیه وتحلیل آن کاملا مانند چگونگی رقابت یک شرکت در سطح محلی، منطقه ای و ملی در یک کشور است.- آیا الگویی برای رقابت بین المللی وجود دارد؟-مناسب ترین نهاد برای تجزیه وتحلیل راهبرد بین المللی، صنعت است، زیرا صنعت حوزه ای است که مزیت رقابتی در آن به صورت برد و باخت مطرح است. الگوی رقابت بین المللی کاملا از یک صنعت تا صنعت دیگر متفاوت است و طیف وسیعی از صنایع داخلی یا جهانی را در حوزه رقابت خود دربرمی گیرد. در صنایع داخلی، رقابت در هر کشور اساسا به رقابت در دیگر کشورها وابسته نیست. در این حالت، مزیتهای رقابتی شرکت، بسیار مختص همان کشور است، مانند خرده فروشی ها، کالاهای مصرفی، توزیع و بیمه. درطرف دیگر طیف، صنایع جهانی قرار دارند، یعنی صنایعی که در آن موقعیت رقابتی یک صنعت در یک کشور، کاملا تحت تاثیر موقعیت آن در سایر کشورهاست وبرعکس. مانند صنایع تلویزیون سازی، نیمه هادی، خودرو، ساعت و هواپیماهای تجاری. البته با وجود همه این توضیحات باید گفت هیچ الگویی برای رقابت بین المللی و راهبرد جهانی وجود ندارد.- شما دو بعد و دو مدل برای فعالیت و رقابت در صحنه جهانی درنظرگرفته اید. آنها کدام هستند؟- در رقابت بین المللی، یک شرکت باید بعضی فعالیتها را در کشورها انجام دهد و نیز باید فعالیتهای بین المللی را به صورت یک سیستم یکپارچه و هماهنگ اداره کند. وجه خاص راهبرد بین المللی آن است که می توان دو بعد کلیدی برای چگونگی رقابت بینالمللی یک شرکت درنظر گرفت. اولی را من مدل ترکیب و شکل (CONFIGURATION) فعالیتهای جهانی شرکت می نامم، یعنی جایی یا جاهایی که فعالیتها در زنجیره ارزشی انجام می شود. بعد دوم را من هماهنگی (COORDINATION) می نامم که اشاره دارد به اینکه چگونه فعالیتهای مشابه یا مرتبط در کشورهای مختلف با هماهنگی انجام می شود.مثلا یک شرکت اگر دارای سه کارخانه است، می تواند هر سه کارخانه استقلال کامل داشته باشد و یا اینکه کاملا از لحاظ مشخصهها، فرایند تولید، قطعات و مانند آن مشابه باشند. مدل ترکیب و شکل نیز طیفی از تمرکز تا عدم تمرکز را دربرمی گیرد. یعنی یک فعالیت در یک محل انجام می شود و خدمات و پشتیبانی از آن محل به همه جای دنیا داده می شود مثل آزمایشگاه تحقیق و توسعه یک کارخانه بزرگ، و یا اینکه فعالیتها در کشورهای مختلف انجام می شود. البته یک شرکت نیاز ندارد همه فعالیتهایش را در همان کشور انجام دهد.- مفهوم زنجیره ارزشی (VALUE CHAIN) که به آن اشاره کردید چیست؟- هر شرکت مجموعه ای است از فعالیتهای مختلف اجرایی برای انجام کسب و کار در صنعت خود. من این فعالیتها را فعالیتهای ارزشی می نامم مانند فروش محصول توسط فروشندگان، انجام تعمیر و نگهداری توسط تکنسین ها، طراحی محصول یا فرایند توسط دانشمندان در آزمایشگاه و حفظ دفاتر مالی توسط حسابداران.- آیا یک تقسیم بندی و تفکیک منطقی از این فعالیتها می توان صورت داد؟-فعالیتهای عمومی زنجیره ارزش را می توان به دو دسته تقسیم کرد. من دسته اول را فعالیتهای بنیانی می نامم، که شامل تولید فیزیکی محصول یا خدمت، عرضه آن، بازاریابی و پشتیبانی و خدمات پس از فروش است. دسته دوم را من فعالیتهای پشتیبانی مینامم که ورودیها یا زیرساختها را فراهم می آورد که امکان می دهد فعالیتهای بنیانی به صورت روان انجام گیرد، مانند خرید، توسعه فناوری و مدیریت منابع انسانی.- شاهد آن هستیم که همواره منازعه ای بین این دو دسته فعالیت در جریان است و عدم ارتباط و تفاهم کار را به صورت جزیره ای درمیآورد. یعنی فعالیتهای مختلف به صورت مستقل ونامربوط انجام می گیرد. چه باید کرد؟- فعالیتها در زنجیره ارزشی شرکت مستقل نیست وازطریق
سایر محصولات :
با معماران عصر دیجیتال اندیشه های مایکل پورتر 10 ص
با معماران عصر دیجیتال اندیشه...
تحقیق در مورد ترفند های جالب یاهو مسنجرتحقیق در مورد ترفند های...
با معماران عصر دیجیتال اندیشه های فیلیپ کاتلر 23 صبا معماران عصر دیجیتال اندیشه...
اینترنتاینترنت...
بررسی رابطه بین اهرم مالی با ریسک کل سیستماتیک و غیر سیستماتیک و بازده سهام عادی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهرانبررسی رابطه بین...
تحقیق در مورد تجهیز کارگاهتحقیق در مورد تجهیز کارگاه...
اینترنت چیست؟ 55 صاینترنت چیست؟ 55 ص...
اینترنت چیست ؟ 42 صاینترنت چیست ؟ 42 ص...
تحقیق در مورد تجهیزات ذخیره و بازاریابی بارکوچک 15 صتحقیق در مورد...
اینترنت و وب سایتاینترنت و وب سایت...
پاورپوینت مقبره حمد الله مستوفیپاورپوینت مقبره حمد الله...
تحقیق در مورد تجارت الکترونیک از طریق اینترنتتحقیق در مورد...
اینترنت و فایروالاینترنت و فایروال...
پاورپوینت مقام و تاریخ معماری اسلامیپاورپوینت مقام و تاریخ...
اینترنت و شبکه 50 صاینترنت و شبکه 50 ص...
تحقیق در مورد تاریخچه هندبال در جهانتحقیق در مورد...
اینترنت و سرمایهی اجتماعی 24 صاینترنت و سرمایهی اجتماعی 24 ص...
اینترنت و آموزش از راه دور 30 صاینترنت و آموزش از راه دور 30...
تحقیق در مورد تاریخچه شنا 15صتحقیق در مورد تاریخچه...
اینترنت فایروال 26صاینترنت فایروال 26ص...
اینترنت بی سیم 21 صاینترنت بی سیم 21 ص...
پاورپوینت معنویت نورپاورپوینت معنویت نور...
تحقیق در مورد تأثیرات ورزش کوهنوردی بر روی بدن زنانتحقیق در مورد تأثیرات...
اینترنت DSLاینترنت DSL...
اینترنت 70صاینترنت 70ص...
پاورپوینت معماری یونان در دوره کلاسیکپاورپوینت معماری یونان در دوره کلاسیک...
تحقیق در مورد بیوتکنولوژیتحقیق در مورد بیوتکنولوژی...
اینترنت 49 صاینترنت 49 ص...
اینترنت 14 صاینترنت 14 ص...
تحقیق در مورد بیابانهاتحقیق در مورد بیابانها...
این هم یک موزه ی دیگهاین هم یک موزه...
ایمیل چیست و چگونه کار می کند 13 صایمیل چیست و چگونه کار...
تحقیق در مورد بیابان زدایی1تحقیق در مورد...
ایمنی صنعتیایمنی صنعتی...
پاورپوینت معماری کهنپاورپوینت معماری کهن...
ایجاد پایگاه داده هاایجاد پایگاه داده ها...
تحقیق در مورد بیماری های کیاهیتحقیق در مورد...
اکسلاکسل...
تحقیق در مورد بیماری سلتحقیق در مورد بیماری سل...
اینترنت، خوب، بد، زشت 25 صاینترنت، خوب، بد، زشت...
اینترنت، ابزاری کارآمد در خدمت تبلیغات 41 صاینترنت، ابزاری کارآمد در...
تحقیق در مورد بلوغ روانی در نوجوانانتحقیق در مورد بلوغ روانی...
اینترنت15 صفحهاینترنت15 صفحه...
تحقیق در مورد برونشیت bronchiectasisلاتین رشته پزشکیتحقیق در مورد برونشیت...
پاورپوینت معماری پایدار2پاورپوینت معماری پایدار2...
اینترنت یک نمای درشت 22 صاینترنت یک نمای درشت 22 ص...
تحقیق در مورد برنامه ریزی انسانیتحقیق در مورد برنامه ریزی...
اینترنت و امنیت فرهنگی ـ سیاسی 25 صاینترنت و امنیت فرهنگی ـ سیاسی 25...
اینترنت 34 صاینترنت 34 ص...
پاورپوینت روش تحقیق در مدیریتپاورپوینت روش تحقیق در مدیریت...
گیاهان تیره نعناعیان 55 صگیاه ریحان 13 ص
گیاه چغندر قند 28 ص
گیاهان آپارتمانی 60 ص
برق 10ص
بررسی نقش رسانههای جمعی(با تاکید بر تلویزیون) در الگوپذیری و رفتار کودکان
برق
بررسی وضعیت فروش محصولات چرمیسبک (داخلی – خارجی)
بررسی وضعیت فعلی مدیریت بازار فیروزه صادراتی استان خراسان و ارائه راهکارههای مناسب جهت افزایش صاد
طرح توجیهی تولید رزین الکید
پل 24 ص
کلمات کلیدی :های مایکل پورتر نجیره رزشی ربرمی گیرد نایع اخلی رای قابت همان کشور مدل رکیب فعالیتهای مختلف اهبرد لمللی فعالیتهای هزینه قابتی فعالیتها نجیره کاملا موقعیت پشتیبانی
- ۹۶/۰۹/۱۵