qtopli

  • ۰
  • ۰

با معماران عصر دیجیتال اندیشه های مایکل پورتر 10 ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 10

با معماران عصر دیجیتال اندیشه های مایکل پورتر

به راهبرد هزینه برمی گردیم. آیا راهبرد پیشروبودن در هزینه هیچگونه ریسکی دربرندارد؟- البته پیشرو بودن در هزینه فشارهای شدید بر شرکت جهت حفظ موقعیت خود می آورد. این امر به معنای سرمایه گذاری مجدد در تجهیزات مدرن، به دورریختن دارائیهای مستهلک، اجتناب از افزایش خطوط تولید و هوشیار بودن نسبت به پیشرفتهای فناوری است.- می توانید مثالی در این زمینه بزنید؟- نمونه کلاسیک آن شرکت فورد در دهه 1920 است که با کاستن از مدلها و گونه های مختلف، تجهیزات خودکار پیشرفته و تلاش برای دستیابی به کاهش هزینه ازطریق آموزش به نوعی پیشرو بودن غیرقابل انکار در هزینه دست نیافته بود. وقتی تمایل مشتریان به پرداخت بهای بیشتر برای داشتن خودرو با ویژگیهای بیشتر پدید آمد، شرکت جنرال موتورز با راه اندازی خط کاملی از مدلها خود را برای بهره برداری از این تحول آماده کرد، اما باتوجه به انعطاف ناپذیری که به دلیل سرمایه گذاریهای سنگین جهت به حداقل رساندن هزینه یک مدل قدیمی انجام گرفته بود، شرکت فورد با هزینه های بسیاری جهت تعدیل مجدد راهبرد روبرو شد.- خطرات ناشی از راهبرد تمایز چیست؟- یک شرکت ممکن است به تمایز دست یابد، با این حال، تمایزیافتگی معمولا تفاوت قیمت را نیز به همان اندازه حفظ خواهدکرد. پس اگر درنتیجه تغییرات فناوری یا صرفا عدم توجه، هزینه شرکت تمایزیافته بیش از حد افزایش یابد ممکن است شرکت کم هزینه در موقعیتی قرارگیرد که قادر به اعمال بیشترین فشار بر حریف باشد.- شما برای راهبردهای رقابتی، دو رویکرد تهاجمی و دفاعی را قائل هستید. بیشتر توضیح دهید.-یک راهبرد رقابتی موثر ممکن است باعث ایجاد نوعی اقدام دفاعی یا تهاجمی جهت تثبیت موقعیت شرکت درمقابل پنج عامل رقابتی گردد. در رویکرد دفاعی، می توان راهبرد را به عنوان فرایندی در ایجاد سیستم دفاعی در مقابل عوامل رقابتی یا یافتن موقعیتهایی در درون صنعت تعریف کرد. در رویکرد تهاجمی هدف از به کارگیری راهبرد، نه تنها مقابله با عوامل رقابتی، بلکه اعمال تغییراتی در منشا این عوامل است.- جایگاه راهبرد رقابت بین المللی کجاست؟- رقابت بین المللی به یکی از مهمترین موضوعهایی تبدیل شده است که امروزه شرکتها وحکومتها با آن مواجه هستند. از دهه 1960 که تجارت بین المللی انفجارگونه در اثر سرمایه گذاری خارجی رشد خود را آغاز کرد، رقابت بین المللی یک ضرورت شده است. راهبرد بین المللی البته موضوعی است با قلمرو جغرافیایی. تجزیه وتحلیل آن کاملا مانند چگونگی رقابت یک شرکت در سطح محلی، منطقه ای و ملی در یک کشور است.- آیا الگویی برای رقابت بین المللی وجود دارد؟-مناسب ترین نهاد برای تجزیه وتحلیل راهبرد بین المللی، صنعت است، زیرا صنعت حوزه ای است که مزیت رقابتی در آن به صورت برد و باخت مطرح است. الگوی رقابت بین المللی کاملا از یک صنعت تا صنعت دیگر متفاوت است و طیف وسیعی از صنایع داخلی یا جهانی را در حوزه رقابت خود دربرمی گیرد. در صنایع داخلی، رقابت در هر کشور اساسا به رقابت در دیگر کشورها وابسته نیست. در این حالت، مزیتهای رقابتی شرکت، بسیار مختص همان کشور است، مانند خرده فروشی ها، کالاهای مصرفی، توزیع و بیمه. درطرف دیگر طیف، صنایع جهانی قرار دارند، یعنی صنایعی که در آن موقعیت رقابتی یک صنعت در یک کشور، کاملا تحت تاثیر موقعیت آن در سایر کشورهاست وبرعکس. مانند صنایع تلویزیون سازی، نیمه هادی، خودرو، ساعت و هواپیماهای تجاری. البته با وجود همه این توضیحات باید گفت هیچ الگویی برای رقابت بین المللی و راهبرد جهانی وجود ندارد.- شما دو بعد و دو مدل برای فعالیت و رقابت در صحنه جهانی درنظرگرفته اید. آنها کدام هستند؟- در رقابت بین المللی، یک شرکت باید بعضی فعالیتها را در کشورها انجام دهد و نیز باید فعالیتهای بین المللی را به صورت یک سیستم یکپارچه و هماهنگ اداره کند. وجه خاص راهبرد بین المللی آن است که می توان دو بعد کلیدی برای چگونگی رقابت بین‌المللی یک شرکت درنظر گرفت. اولی را من مدل ترکیب و شکل (CONFIGURATION) فعالیتهای جهانی شرکت می نامم، یعنی جایی یا جاهایی که فعالیتها در زنجیره ارزشی انجام می شود. بعد دوم را من هماهنگی (COORDINATION) می نامم که اشاره دارد به اینکه چگونه فعالیتهای مشابه یا مرتبط در کشورهای مختلف با هماهنگی انجام می شود.مثلا یک شرکت اگر دارای سه کارخانه است، می تواند هر سه کارخانه استقلال کامل داشته باشد و یا اینکه کاملا از لحاظ مشخصه‌ها، فرایند تولید، قطعات و مانند آن مشابه باشند. مدل ترکیب و شکل نیز طیفی از تمرکز تا عدم تمرکز را دربرمی گیرد. یعنی یک فعالیت در یک محل انجام می شود و خدمات و پشتیبانی از آن محل به همه جای دنیا داده می شود مثل آزمایشگاه تحقیق و توسعه یک کارخانه بزرگ، و یا اینکه فعالیتها در کشورهای مختلف انجام می شود. البته یک شرکت نیاز ندارد همه فعالیتهایش را در همان کشور انجام دهد.- مفهوم زنجیره ارزشی (VALUE CHAIN) که به آن اشاره کردید چیست؟- هر شرکت مجموعه ای است از فعالیتهای مختلف اجرایی برای انجام کسب و کار در صنعت خود. من این فعالیتها را فعالیتهای ارزشی می نامم مانند فروش محصول توسط فروشندگان، انجام تعمیر و نگهداری توسط تکنسین ها، طراحی محصول یا فرایند توسط دانشمندان در آزمایشگاه و حفظ دفاتر مالی توسط حسابداران.- آیا یک تقسیم بندی و تفکیک منطقی از این فعالیتها می توان صورت داد؟-فعالیتهای عمومی زنجیره ارزش را می توان به دو دسته تقسیم کرد. من دسته اول را فعالیتهای بنیانی می نامم، که شامل تولید فیزیکی محصول یا خدمت، عرضه آن، بازاریابی و پشتیبانی و خدمات پس از فروش است. دسته دوم را من فعالیتهای پشتیبانی می‌نامم که ورودیها یا زیرساختها را فراهم می آورد که امکان می دهد فعالیتهای بنیانی به صورت روان انجام گیرد، مانند خرید، توسعه فناوری و مدیریت منابع انسانی.- شاهد آن هستیم که همواره منازعه ای بین این دو دسته فعالیت در جریان است و عدم ارتباط و تفاهم کار را به صورت جزیره ای درمی‌آورد. یعنی فعالیتهای مختلف به صورت مستقل ونامربوط انجام می گیرد. چه باید کرد؟- فعالیتها در زنجیره ارزشی شرکت مستقل نیست وازطریق









سایر محصولات :
با معماران عصر دیجیتال اندیشه های مایکل پورتر 10 ص

با معماران عصر دیجیتال اندیشه...

تحقیق در مورد ترفند های جالب یاهو مسنجر

تحقیق در مورد ترفند های...

با معماران عصر دیجیتال اندیشه های فیلیپ کاتلر 23 ص

با معماران عصر دیجیتال اندیشه...

اینترنت

اینترنت...

بررسی رابطه بین اهرم مالی با ریسک کل سیستماتیک و غیر سیستماتیک و بازده سهام عادی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

بررسی رابطه بین...

تحقیق در مورد تجهیز کارگاه

تحقیق در مورد تجهیز کارگاه...

اینترنت چیست؟ 55 ص

اینترنت چیست؟ 55 ص...

اینترنت چیست ؟ 42 ص

اینترنت چیست ؟ 42 ص...

تحقیق در مورد تجهیزات ذخیره و بازاریابی بارکوچک 15 ص

تحقیق در مورد...

اینترنت و وب سایت

اینترنت و وب سایت...

پاورپوینت مقبره حمد الله مستوفی

پاورپوینت مقبره حمد الله...

تحقیق در مورد تجارت الکترونیک از طریق اینترنت

تحقیق در مورد...

اینترنت و فایروال

اینترنت و فایروال...

پاورپوینت مقام و تاریخ معماری اسلامی

پاورپوینت مقام و تاریخ...

اینترنت و شبکه 50 ص

اینترنت و شبکه 50 ص...

تحقیق در مورد تاریخچه هندبال در جهان

تحقیق در مورد...

اینترنت و سرمایه‌ی اجتماعی 24 ص

اینترنت و سرمایه‌ی اجتماعی 24 ص...

اینترنت و آموزش از راه دور 30 ص

اینترنت و آموزش از راه دور 30...

تحقیق در مورد تاریخچه شنا 15ص

تحقیق در مورد تاریخچه...

اینترنت فایروال 26ص

اینترنت فایروال 26ص...

اینترنت بی سیم 21 ص

اینترنت بی سیم 21 ص...

پاورپوینت معنویت نور

پاورپوینت معنویت نور...

تحقیق در مورد تأثیرات ورزش کوهنوردی بر روی بدن زنان

تحقیق در مورد تأثیرات...

اینترنت DSL

اینترنت DSL...

اینترنت 70ص

اینترنت 70ص...

پاورپوینت معماری یونان در دوره کلاسیک

پاورپوینت معماری یونان در دوره کلاسیک...

تحقیق در مورد بیوتکنولوژی

تحقیق در مورد بیوتکنولوژی...

اینترنت 49 ص

اینترنت 49 ص...

اینترنت 14 ص

اینترنت 14 ص...

تحقیق در مورد بیابانها

تحقیق در مورد بیابانها...

این هم یک موزه ی دیگه

این هم یک موزه...

ایمیل چیست و چگونه کار می کند 13 ص

ایمیل چیست و چگونه کار...

تحقیق در مورد بیابان زدایی1

تحقیق در مورد...

ایمنی صنعتی

ایمنی صنعتی...

پاورپوینت معماری کهن

پاورپوینت معماری کهن...

ایجاد پایگاه داده ها

ایجاد پایگاه داده ها...

تحقیق در مورد بیماری های کیاهی

تحقیق در مورد...

اکسل

اکسل...

تحقیق در مورد بیماری سل

تحقیق در مورد بیماری سل...

اینترنت، خوب، بد، زشت 25 ص

اینترنت، خوب، بد، زشت...

اینترنت، ابزاری کارآمد در خدمت تبلیغات 41 ص

اینترنت، ابزاری کارآمد در...

تحقیق در مورد بلوغ روانی در نوجوانان

تحقیق در مورد بلوغ روانی...

اینترنت15 صفحه

اینترنت15 صفحه...

تحقیق در مورد برونشیت bronchiectasisلاتین رشته پزشکی

تحقیق در مورد برونشیت...

پاورپوینت معماری پایدار2

پاورپوینت معماری پایدار2...

اینترنت یک نمای درشت 22 ص

اینترنت یک نمای درشت 22 ص...

تحقیق در مورد برنامه ریزی انسانی

تحقیق در مورد برنامه ریزی...

اینترنت و امنیت فرهنگی ـ سیاسی 25 ص

اینترنت و امنیت فرهنگی ـ سیاسی 25...

اینترنت 34 ص

اینترنت 34 ص...

پاورپوینت روش تحقیق در مدیریت

پاورپوینت روش تحقیق در مدیریت...

گیاهان تیره نعناعیان 55 ص
گیاه ریحان 13 ص
گیاه چغندر قند 28 ص
گیاهان آپارتمانی 60 ص
برق 10ص
بررسی نقش رسانه‌های جمعی(با تاکید بر تلویزیون) در الگوپذیری و رفتار کودکان
برق
بررسی وضعیت فروش محصولات چرمی‌سبک (داخلی – خارجی)
بررسی وضعیت فعلی مدیریت بازار فیروزه صادراتی استان خراسان و ارائه راهکارههای مناسب جهت افزایش صاد
طرح توجیهی تولید رزین الکید
پل 24 ص

کلمات کلیدی :های مایکل پورتر نجیره رزشی ربرمی گیرد نایع اخلی رای قابت همان کشور مدل رکیب فعالیتهای مختلف اهبرد لمللی فعالیتهای هزینه قابتی فعالیتها نجیره کاملا موقعیت پشتیبانی
  • ۹۶/۰۹/۱۵
  • دریاچه زیبا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی